Sunday 13 July 2014

Review: Berbuka puasa di Bangi Golf Resort Restaurant

Jumaat lepas aku diminta oleh bos untuk lead jamuan berbuka puasa dengan customer. Tempat di Bangi Golf Resort Restaurant. Makan buffet, tempat ekslusif, makanan sedap. Tapi, tak best laaa!

Perkara tak best #1
Sebagai orang yang lead untuk aktiviti ni, maknanya aku kene lebih tumpu untuk melayan customer, bersembang dengan mereka dan bincang hal bisnes. Oleh sebab itu, aku just makan sedikit je kemudian terpaksa bekerja. Kita bukan orang yang diraikan, jadinya kena la tolak tepi hal berbuka puasa tu.

Perkara tak best #2
Tempat memang mewah, biasalah restaurant clubhouse golf kan, tempat Tan Sri Datuk Seri makan selepas main golf. Tapi yang datang hari tu ada hampir 800 orang kot. Ramai sangat la, dengan bising orang chit-chat dan budak-budak menangis, dengan kena beratur panjang untuk dapatkan makanan sepinggan dua. Memang tak best. Aku dapat makan sup kambing dan kambing bakar je. Jadi la, alhamdulillah.

Perkara tak best #3
Makanan memang sedap, tapi dari company aku wakil hanya 5 orang, dan aku bawak 3 orang co-worker. Macam biasa lah, dah la kita yang bawak, kena la jadi driver sekali. Bila dah kembali ke office, kena sambung buat kerja lagi setengah jam sebab bos last minute bagi kerja tu. Memang rasa tak nak buat dah, tapi disebabkan esok Sabtu memang malas nak kerja, jadi tahan la mata sekejap siapkan kerja tu.

Perkara tak best #4, #5 & #6
Yang lain-lain aku combine je lah. Harga mahal (bagi aku la) sebab RM50 tu kalau pergi bazar ramadhan macam-macam boleh beli. Next, aku dapat tempat dewan yang bukan di kawasan gerai-gerai makanan. Then, cawan untuk minuman kecil. Cik wani yang jadi orang aku tempah tu pukul 9 dah balik, baru nak ambil resit. Dan lain-lain.

Nasib baik lah untuk jamuan kali ni free je aku join. Kalau bayar sendiri memang aku takkan pilih untuk makan secara buffet macam ni. Tak setimpal kita bayar dengan apa kita makan. Baik beli kat bazar, rm20 dah boleh lenguh tangan jinjing makanan yang boleh dibeli.

No comments:

Post a Comment